ELS DIVENDRES A PORTA 4.

BREUS, cicle de Miniformats Teatrals.

Del 03/05 al 31/05 del 2013
23:00 hs 
 
Con el título genérico “ACTUALITAT RABIOSA” y con un marcado tono de comedia, las cuatro piezas muestran diferentes caras de un mismo tema a partir del uso de distintos géneros como el terror, el costumbrismo futurista o la ciencia ficción.

Las piezas programadas son “Catalan Horror History” de Jumon Erra con Elena Fortuny y Ota Vallès; “Yayoflautas lejanos” de Alberto Ramos y dirección de Helena Tornero con Cesc Casanovas y Mireia Gubianas; “Ensinistrarem els nostres fills” de Marc Artigau con Bruna Cusí, Jordi Llovet y Josep Puig Sobrevals, y “Master Class” de Mireia Ros con Veronica Pallini.

 

BREUS, cicle de Miniformats Teatrals.

Del 05/04 al 26/04 del 2013

NI TAN SOLS
Divendres d'abril, 23H.

Contes per a adults.
50 minuts aprox.

Preu: 8€
reserves.breus@gmail.com

Coincidint amb el mes literari per excel·lència, el cicle BREUS Miniformats Teatrals de la Sala Porta4 dedica la seva programació d’abril a la narració de contes per a adults. “Ni tal sols” és un viatge a l’essència de la narració breu. La volta al món a partir de les veus de quatre narradores. Quatre propostes teatrals molt personals. Quatre maneres de transmetre vivències a través dels contes.
El viatge s’iniciarà el 5 d’abril amb l’espectacle “Sabir, sabir” de Susana Tornero i Yerko Fuenzalida amb contes de la Mediterrània; seguirà el 12 d’abril amb la veneçolana Isabel Méndez i el seu còctel ple d’erotisme, humor i plaer amb “A flor de piel”; el 19 d’abril Susana Tornero ens convidarà a recòrrer la Ruta de la Seda amb “Nit a Kerala”, i el 26 d’abril arribarem a Mèxic de la mà i la veu de Martha Escudero i el seu “Cuando te hablen de amor”.




Després de l'obra Revolta de Bruixes, el grup d'alumnes de PORTA 4 repeteix l'experiència sota la direcció de Pilar Pla.
Estrelles en un cel de matinada es pot veure a la sala els divendres a les 11 de la nit i els dissabtes a les 8 de la tarda.

Durada: 65 minuts.
Espectacle en català i en castellà.
21/12
Febrer 2013

Divendres a les 23h

Durada 60 minuts
Espectacle en català
Taquilla 10€


‘21/12’ és un recull de tres peces teatrals sobre la fi del món. Profecies anunciades que no arriben, invasions poc subtils de l’espai o la lluita per un megàfon són només algunes de les catàstrofes que es plantegen.


‘Com els vells temps’ de Roger M. Puig
amb Carles Algué, Francesc Cuéllar i Carla Torres
Tres personatges es troben en una habitació. Soroll de multitud de fons. Una profecia anunciada que no arriba. Morts, ferits, destrucció. I només una solució. Com els vells temps.
‘Invasió de l’espai’ de Marc Torrecillas
dirigida per Mar Serra amb Francesc Cuéllar i Hector Campoy
Sembla que uns tal "dallonses" han envaït la Terra. Queda poca gent i els amagatalls van molt buscats. Hac n'ha trobat un per estar-s'hi sol, com a ell li agrada, però aviat arribarà Ka per envair i omplir amb la seva lògica deductiva aquest amagatall. Es tracta d'una invasió de l'espai en tota regla.
‘El món s’acaba’ de Silvia Cortès
amb Àngels Bassas, Ramon Canals i Moli Quetglas
L’H.M. creu en el destí, el Sam en perseguir la felicitat fins l’últim instant, i la Meg en les serendipitats. Però el dia abans de la fi del món, tots tres volen un megàfon…


ÚLTIMA FUNCIÓ!: divendres 25 de Gener a les 23 hores.


LA SORPRESA DEL ROSCÓN. D'Elvira Lindo. 
Interpretat per Assun Planas.
Cia. Malvasia.


Divendres de febrer a les 22:30 h.




50 minuts
Comèdia/castellà.



 L'actriu explicarà els enfrontaments de la protagonista amb la seva família després de tornar de Guinea i haver abandonat els hàbits després de 15 anys de vida missionera per casar-se amb un càmera de televisió, en clau d'humor, ens parlarà de les seves anècdotes, la seva història amb els homes, les seves relacions familiars durant els tres últims Nadals i les sorpreses que aquestes li ofereixen.

En paraules d'Elvira Lindo: “Per a mi escriure és donar vida a aquestes veus que em ronden en el cap, que passegen amb mi, que omplen el silenci de qualsevol activitat quotidiana. La Sorpresa del Roscón és una transcripció. Passejava en la tardor del 2001 per Central Park i la veu d'una dona, Corina, em va envair el passeig, em va posseir com si la conegués de tota la vida i al final del meu passeig no hi havia dubte: tenia en el meu poder un personatge, la seva vida, frustració, la seva violència. Ho vaig escriure d'una tirada.

Corina és un dels personatges als quals he donat vida que més m'agraden. Té amargor però està plena de desitjos poderosos que mai ha pogut satisfer. Aquest text va ser escrit per al periòdic El País com a conte de Nadal, però, en realitat, sempre va ser un text dramàtic. Assun Planas ho va veure clar des del principi. Ella li va donar carn a Corina, li va donar el timbre de la seva veu i ara em sembla (un altre miracle) que aquest text va ser escrit per Assun, només per a ella.” Publicat en El Periódico, 3 de juny de 2004.

Taquilla: 10 €.
8€ per Atrapalo.
20% de dte amb el Carnet de Biblioteques i socis del Club Claror.
50% amb el carnet de soci del Club TR3SC.


YO PIEDRA QUIERE SER AGUA
Palma Morena

Divendres 4 a les 23h.
50 min.

Taquilla: 8€.
6€ por Atrapalo.



Hi havia una vegada, una dona que estava feta de pedra. Quan pensava en el seu passat estava segura que abans les seves cames, els seus braços, el seu ventre eren de carn i sang, llavors recordava la calor de la sang, el batec del cor...Tum Tum…el tremolor, el vent a la cara… la sensació de l'aigua sobre la pell... Cada nit somiava en convertir-se en aigua... Aquest treball de recerca vol entrar en l'esfera del pensament íntim d'una dona que viu la seva existència amb la sensació d'estar feta de pedra. Aquesta percepció de si, la porta en el lloc de la gravetat, de l'estar sense viure, de la immobilitat, del pesar a la terra, de la no fecunditat...El conflicte es manifesta en l'esfera de l'imaginari mes inconscient..en la dimensió onírica... cada nit, en somni, la dona es converteix en aigua. La sensació de llibertat que viu en la dimensió paral·lela del somni, la porta a relacionar-se amb la seva vida quotidiana, amb les seves pors,
amb els seus límits, amb la seva solitud, amb el buit del no ser. A partir d'aquest moment experimentarà el desig de canviar, de ser una altra, de convertir-se en aigua per fluir i generar.

Fitxa Artística
Creació i interpretació: Palma Morena Greco
Coreografia: Palma Morena Greco
Músiques: Bau,Gadijo Dilo, G.L.Ferretti, Luigi Nono i Giacinto Scelsi.
So: Triggez
Foto cartell: Davide Belfiore
Edició videotrailer 2009: Bure Garcia
Vídeo: Raquel Garcia
Fotografia: Chicaverde de la Rubia



SINGS OF EXISTENCE
Sharmini Tharmaratnam

Divendres 11 a les 23h.
60 minuts.

Kathak i barreges amb la dansa Contemporània, el Yoga, el Flamenc.
Taquilla: 10€.
8€ per Atrapalo.

Què deixa la vida enrere? Què és la petjada d'una vida? Es pot mesurar el temps, l'espai, com és la vida cronològica, l'evolució humana en relació amb l'evolució del tot? L'espectacle ideat per Sharmini té elements sobre la infància, una dansa sobre Leonardo da Vinci, danses sobre el temps, les distàncies entre persones, les dimensions espirituals...Tot dins d'un llenguatge de la Dansa Kathak i la contemporània.

Raúl Levia Amador (cante, palmes, guitarra).

Sharmini porta des de gairebé dues dècades fent un pont entre l'Índia i Espanya. Ella mateixa reuneix diverses cultures, mig Holandesa, mig Srilankenya. Va estudiar Belles arts a Holanda, va viure becada en Paris i a Madrid i estudia sobre les arrels gitanes, que la va portar a viatjar des d'Espanya a l'Índia.




Silver Lining

Divendres 18 de novembre.
22 hores.

60 minuts.
Taquilla: 7 €
Atrapalo: 6 €

Segurament "Silver Lining” és només la perfecta excusa per escoltar les cançons que ens agraden”. Clar: després d'hores i hores de Teddy Wilson acompanyant a Billie Holliday i d'altres de Chet Baker i Hot jazz i “Manouche”, no va ser estrany arribar a creure que nosaltres mateixos podíem transformar-nos en el nostre propi –i a la mesura – “*Swinger Blego”. El pas següent va ser el més semblat a parar-se enfront d'un “Wurlitzer”: apilar una després d'una altra les cançons que havien de començar a sonar. I després, òbviament: tocar i més tocar. Fins que les cançons ja no semblessin les escoltades ni les d'uns altres, i fins que, a força de repeticions i repeticions, acabéssim creient que eren pròpies. I encara que no ho siguin, encara que siguin només “les cançons que ens agraden” no hem pogut deixar de creure, a l'hora de tocar-les, el contrari.

Óliver Carrasco (veu, Baix elèctric)
Matías Inzunza (veu, guitarres, banjo)
Gian Carlo Scevola (veu, guitarres, banjo)
Óscar Villegas (veu, bateria, percussions)





DOUBLE BILL
Divendres 25 de novembre.

23 hores.
Dansa Contemporània.
60 minuts incloent una pausa de 15 minuts entre la primera pesa i la segona.

Taquilla: 10 €/ Atrapalo: 8€

Umma Umma Dance presenta Double Bill un programa de dos treballs coreogràfics de Guido Sarli: 13:25 i Bad Dog No Cookie.
Inspirats en els Double Bill dels anys 30, on els cinemes programaven dues pel·lícules en la mateixa nit, amb un pla per potenciar cadascuna de les peces, Umma Umma Dansi ofereix un Evening xou fresc i entretingut. Mantenint un format accessible i dinàmic que embolica a l'espectador deixant-lo viatjar per diferents imatges i sensacions.

13:25 és un duo que explora les diferents possibilitats d'alliberament personal i reflexiona sobre la singularitat i la subjectivitat de com aquest procés pren forma en la vida de cadascun. Bad Dog No Cookie és un viatge surrealista, ple d'humor i desesperació, on quatre persones es troben per anar en recerca del seu propi nen interior.
Condicionats per una societat dura, que no valora el joc i els riures i que a les carícies prefereix els cops de puny, descobriran com el nen interior que busquen és cada vegada més semblat a un militar i que llevar-li les armes i l'uniforme no és tan fàcil.

Equip artístic
Companyia: Umma Umma Dance
Coreografia: Guido Sarli
Intèrprets: Xavi Auquer, Anna Hierro, Olga Lladó, Elena Montes i Lautaro Reyes.
Música: The Seatbelts, Ennio Morricone, Ryioji Ikeda, Nino Rota, Franco Micalazzi, Ezio Bosso, Goran Bregovic, Micha P. Hinson.

http://www.vimeo.com/ummaummadance